Thursday 5 March 2015

Tersentap dengan Pelajar

Hari ini untuk kelas yang terakhir 1.05-1.40 tengah hari...

Memang sedih yang amat.....terguris pun ada....

Kisahnya bermula apabila aku masuk ke kelas tu...aku pun bagila solan lebih kurang untuk exam for next week....so dapatla diorang study dan buat latihan dulu kan...pastu aku pun tengok-tengok...jalan ke belakang kelas...lepas tu aku terpandangkan  sampah kat tempat pelajar tu...bukannya sekali dua sampah banyak....memang setiap kali kelas ada je sampah yang dibuang merata-rata dalam kelas...ntahla budak-budak ni..,sudah acapkali diberitahu...tetap dengan perangai yang sama....yang sepatutnya guru mesti tegur pelajar & suruh kutip sampah setiap kali kelas....

Bila aku tegur...

Aku :awak nampak tak apa kat belakang awak tu?
Pelajar :bukan sampah saya cikgu!

Ntah kenapa aku memang tersentp dengan kata-kata budak tu...

Bukan sampah awak pun apa salahnya awak ambik

Dengan muka tak bersalah...dia pun tak ambik sampah tu...

Aku malas nak cakap banyak...suruh yang sebelah dia tu kutip...

Mak oii...geramnya tak tahu nak kata....aku berleter sampai abis masa,,,sampai abis kelas..?

GERAM!!!!

Aku boleh jer guna kuasa veto....tulis kat report disiplin....tapi malasla nak panjangkan cerita....so aku biarkan je....luah kat sini jela....



Lepas ni nak kena belai...kena pujuk rayu dulu kalau nak suh buang sampah....x reti-reti lagi.....dah tabiat lagu tu....lagu tu la sampai ke form 5 pun.....takdok nak berubah......


Tindakan ???

Ignore je budak tu..
kurang ajar sangat!
Geram aku!







Mungkin ini pengajaran buatku juga....

Lepas ni guna Teknik Nabi...adakah sesuai digunakan pada zaman sekarang?




# dunia pendididikan duniaku









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design