Thursday, 31 December 2015

20 Himpunan Teka Teki

Jom main teka-teki...

 1. Dalam banyak-banyak buah, buah apakah yang banyak?
 Jawapan : Buah-buahan

 2. Dalam banyak-banyak barang, barang apakah yang tidak boleh dijual?
 Jawapan : Barang yang lepas, jangan dikenang.

 3. Dalam banyak-banyak cabai, cabai apakah yang boleh terbang?
 Jawapan : Cabai Burung

 4. Kalau jumpa lembu garang, bagaimana nak bagi lembut?
 Jawapan : Lembu jika ditambah huruf T akan menjadi L.E.M.B.U.T…

 5. Kalau jumpa duit RM100 dengan RM50 yang manakah anda akan ambil?
 Jawapan : Ambil dua-dualah..
6. Dalam banyak-banyak burung, burung apakah yang takut pada perempuan?
 Jawapan : Burung Helang kerana dalam Bahasa Inggeris  ‘eagle’. Iaitu sebutannya ‘eee..girl..’

 7. Perjalanan dari Parit Buntar ke Taiping mempunyai berapa belok?
 Jawapan : Dua iaitu kiri dan kanan.

 8. Dalam banyak-banyak kuih, benda apa orang panggil kuih tapi bukan kuih?
 Jawapan : Kuew Tiaw.

 9. Bila kita lupa kita bawa, bila kita teringat kita buang.
Apakah itu? Jawapan : Pokok kemuncup contoh apabila melekat di seluar.

 10. Sepasang kekasih telah ditangkap oleh pihak agama, ia tinggalkan apa? 
Jawapan : Tinggalkan bekas.

 11. Buah apa apabila kita makan, kena pusing?
 Jawapan : Buah jagung kerana kalau tak pusing macam mana nak makan yang sebelah lagi.

 12. Alat apakah yang tak boleh dipegang, tak boleh dilihat tapi boleh didengar ?
 Jawapan : Suara

 13. Apakah perbezaan antara skirt pendek dengan kapal terbang?
 Jawapan : Skirt pendek makin terbang makin nampak manakala kapal terbang makin terbang makin tak nampak.

 14. Kapal terbang kalau sudah terbang dia tinggal apa?
 Jawapan : Tinggal nak mendarat la....

 15. Padi apabila sudah masak nak panggil apa?
 Jawapan : Panggil mesin padi untuk potong.

 16. Tikus apa yang boleh bercakap?
 Jawapan : Mickey Mouse

 17. Itik apa kaki dua?
 Jawapan : Semua itik kaki dua.

 18. Andaikan anda pemandu bas… Stesen 1 : 10 orang naik Stesen 2 : 10 orang naik 15 turun Stesen 3 : 15 orang naik 20 orang turun Stesen 4 : 24 orang naik 20 orang turun Stesen 5 : 6 orang naik 5 orang turun Berapakah umur driver bas itu?
 Jawapan : Umur driver bas itu adalah umur andalah kerana dengan perkataan ‘andaikan anda pemandu bas’.

 19. Benda apa bila kita hendak tangkap, dia tak lari?
 Jawapan : Tangkap gambar 20.

Dalam banyak-banyak burung, burung apakah yang berasal dari Jawa?
 Jawapan : Burung Wak-wak sumber: mutiaraonline

Sunday, 27 December 2015

5 PUNCA EYE BAG/ LINGKARAN HITAM

Punca mengapa lingkaran hitam di bawah mata boleh terjadi:

 1. Keturunan Ketipisan kulit di sekitar mata berbeza pada setiap orang, biasanya hal ini disebabkan kerana keturunan. Semakin tipis kulit seseorang, maka semakin nampak jelas bayang-bayang hitam di bawah mata.



2. Alergi Akibat mata yang gatal karena alergi, orang akan cenderung menggosok kulit di sekitar mata. Hal ini akan membuat darah memenuhi pembuluh-pembuluh di bawah mata, yang akan membuatnya nampak gelap. Beberapa alergi pada makanan juga menyebabkan lingkaran hitam ini. Pencegahan terhadap alergi dan membiasakan diri tidak menggosok mata perlu diingat untuk Anda yang memiliki alergi pada mata.

 3. Keletihan Kurang tidur atau keletihan yang berlebihan akan membuat mata bekerja lebih keras sehingga pembuluh-pembuluh darah di sekitar mata juga lebih aktif dan terlihat sebagai bayang-bayang hitam di bawah kulit mata. Rehat dan tidur yang cukup adalah penyelesaian yang paling baik.

 4. Usia Seiring dengan bertambahnya usia, kulit akan kehilangan kolagen yang membuatnya menjadi lebih tipis dan tembus pandang. Dengan demikian bayang-bayang gelap akan semakin nampak. Perawatan untuk meremajakan kulit akan mengurangi lingkaran hitam yang muncul akibat usia.

 5. Anemia Kekurangan zat besi yang merupakan tipe paling umum dari anemia, juga boleh menyebabkan bayang-bayang hitam ini. Pada masa kehamilan dan menstruasi kulit akan menjadi lebih pucat karena kekurangan asupan zat besi dan hal ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas terlihat sebagai bayang-bayang hitam. Pengambilan suplement zat besi atau penambah darah akan mengatasi masalah ini.

 Penyelesaiannya: Eye Treatment Tiada Lagi Garis-Garis Halus dan Kedutan yang Ketara


Memperbaiki penampilan dengan khasiat nutrien dan botani khas untuk mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan sembap.

 Terbukti berkesan secara klinikal

233% pengurangan kedutan dalam tempoh dua minggu

120% peningkatan keanjalan dan ketegangan kulit dalam tempoh dua minggu

209% pengurangan garis-garis halus yang ketara dalam tempoh lapan minggu

32% peningkatan lembapan kulit yang berpanjangan dalam tempoh lapan minggu

Tona kulit yang nyata lebih sekata dalam tempoh 12 minggu

Botani anti penuaan dan vitamin C membekalkan manfaat yang ketara untuk kulit lembut di sekitar mata Sempurna untuk bahagian leher dan bibir Hipoalergenik dan telah diuji oleh pakar oftalmologi serta selamat untuk pemakai kanta sentuh.


 Harga Normal : RM52.50

 Hubungi saya : Pengedar Shaklee Berdaftar Farwizah 0199027834

Tuesday, 15 December 2015

Kulit Alahan, Alergik, Gatal-Gatal, Tumit Merekah?

Kepada mereka yang mempunyai masalah sebegini...bolehla cuba herbal blend ni...harganya pun tak mahal mana,...tak sampai RM30 pun...sangat berbaloi...

Kalau gatal-gatal, alergik kulit ke, kulit alahan ke, sapu je kat tempat gatal tu...alhamdulillah ok...takde dah gatal-gatal tu...untuk bayi pun boleh..bayi yang mengalami masalah ruam lampin...bayi alahan ke, gatal-gatal seluruh badan...memang sangat sesuai...

Di sini saya sertakan testimoni orang Pasir Mas yang menggunakan Herbal Blend ni...kecek pun loghat kelate doh...

Herbal Blend sangat sesuai untuk masalah kegatalan, alergik, ruam, tumit merekah..



Mahu Cuba Herbal Blend?

Hubungi saya SHAKLEE INDIPENDENT DISTRIBUTOR (SID)

FARWIZAH DARWISHA
0199027834



2 bulan Konsisten ESP berjaya Hamil

Pertemuan di branch shaklee kota bharu, yang mana seorang perempuan kecik molek yang mencari ESP untuk menyelesaikan masalahnya...iaitu masalah dah lama kahwin tapi belum punya anak..


Beliau ke situ tanpa guideline dari sesiapa, namun pertemuan itu telah mempertemukan dia dengan saya untuk mengajar dia cara makan suplement yang betul...

Pada mulanya hanya membeli untuk kegunaan sendiri sahaja...namun Rina lebih berminat untuk mengetahui keistimewaan sebagai ahli shaklee..saya menceritakan serba sedikit kelebihan ahli shaklee...Disebabkan untuk makan sendiri dan sekaligus dapat BONUS itulah yang membuatkan Puan Rina menyertai ahli shaklee...

Tak sampai seminggu Puan Rina sudah mesej bagitau best ambik ESP..


.
.
.
.
.
Dan 2 bulan kian lamanya...tup..tup Puan Rina mesej tunjuk gambar ni...YaAllah..Syukurnya bukan kepalang...yang ditunggu-tungu akhirnya menjengah setelah setahun menanti....Alhamdulillah...segala puji bagi Nya Tuhan Sekalian Alam....





Alhamdulillah, syukur padanya..kita hanya berusaha...selebihnya Dia yang menentukan....


ESP RM 150

Anda akan dapat konsultasi dari saya secara percuma

SID berdaftar;

Farwizah Darwisha
0199027834

Yang mana nak cuba ESP, nak tanya beliau sendiri pun boleh...

Khasiat GLA Complex Shaklee

Banyak betul kelebihan GLA Complex Shaklee..Antaranya adalah seperti berikut;

💟GLA Complex menguatkan kuku dan rambut
💟GLA Complex menjadikan kulit cantik, sihat dan berseri
(jika diamalkan berterusan kulit kelihatan gebu)
💟GLA Complex membantu menangani ekzema
💟GLA Complex membantu melegakan simptom artritis
reumatoid
💟GLA Complex seimbangkan hormon untuk melancarkan
kitaran haid
💟GLA Complex membantu meningkatkan kesuburan dengan
cara membentuk persekitaran rahim yang sihat dan optimum
untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam
menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan
💟GLA Complex melegakan simptom PMS
💟GLA Complex membantu mengatasi masalah menopouse
💟GLA Complex menguatkan sistem imun badan
💟GLA Complex bersifat anti-oksidan untuk memperlahankan
proses penuaan
💟GLA Complex mengurangkan blood clot yang mengakibatkan
arteri tersumbat dan serangan jantung
💟GLA Complex mengawal kencing manis dan darah tinggi
💟GLA Complex mengawal kolesterol dan membakar lemak
💟GLA Complex membantu fungsi saraf
💟GLA Complex melambatkan proses osteoporosis
💟GLA Complex mencegah pembentukan sel-sel kanser
💟GLA Complex mengandungi vitamin E untuk menguatkan
dinding arteri
💟GLA Complex membantu membaiki simptom berkaitan
masalah kencing manis seperti peningkatan sensitiviti
terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian
bawah badan.
GLA adalah untuk mereka yang mempunyai masalah kesuburan




Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan;

Farwizah Darwisha
0199027834

10 Tips Agar Doa Dimakbulkan


Berikut adalah 10 tips agar setiap doa yang kita panjatkan boleh ditunaikan oleh Allah SWT.

1. MEMAKAN MAKANAN DAN PAKAIAN DARI YANG HALAL

Dari Abu Hurairah ra. bahwasanya Rasulullah saw. bersabda: “Seorang laki-laki yang lusuh lagi kumal karena lama bepergian mengangkat kedua tanganya ke langit tinggi-tinggi dan berdoa : Ya Rabbi, ya Rabbi, sementara makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram dan dagingnya tumbuh dari yang haram, maka bagaimana doanya bisa terkabulkan.?” Imam Muslim.


2. HENDAKNYA MEMILIH WAKTU DAN KEADAAN YG UTAMA

- Tengah malam, Rasulullah saw. bersabda: “Keadaan yang paling dekat antara Tuhan dan hambanya adalah di waktu tengah malam akhir. Jika kamu mampu menjadi bagian yang berdzikir kepada Allah, maka kerjakanlah pada waktu itu.” Dari Jabir berkata, Rasulullah saw. bersabda: “Sesungguhnya bagian dari malam ada waktu yang apabila seorang hamba muslim meminta kebaikan kepada Allah dan sesuai dengan waktu itu, pasti Allah mengabulkannya.” Imam Ahmad menambah: “Itu terjadi di setiap malam.”
- Saat sujud. Rasulullah saw. bersabda: “Dan adapun ketika sujud, maka bersungguh-sungguhlah kalian berdoa, niscaya akan diijabahi doa kalian.”
 
- Ketika adzan. Rasulullah saw. bersabda: “Ketika seorang muadzin mengumandangkan adzan, maka pintu-pintu langit dibuka, dan doa diistijabah.”-
- Antara adzan dan iqamat. Rasulullah saw. bersabda: “Doa antara adzan dan iqamat mustajab, maka berdoalah.”-
- Ketika bertemu musuh. Dari Sahl bin Saad, dari Nabi saw. bersabda: “Dua keadaan yang tidak tertolak atau sedikit sekali tertotak; doa ketika adzan dan doa ketika berkecamuk perang.”
-Ketika hujan turun. Dari Sahl bin Saad dari Nabi saw. bersabda: “Dan ketika hujan turun.”
- Potongan waktu akhir di hari Jum’at. Rasulullah saw. bersabda: “Hari Jum’at 12 jam tiadalah seorang muslim yang meminta kepada Allah sesuatu, kecuali pasti Allah akan memberinya. Maka carilah waktu itu di akhir waktu bakda shalat Ashar.”
- Doa seseorang untuk saudaranya tanpa sepengetahuan saudaranya. Dalam riwayat Imam Muslim dari Abu Darda’ berkata: “Rasulullah saw. bersabda: “Tiada seorang muslim yang berdoa bagi saudaranya tanpa sepengetahuan saudaranya itu, kecuali Malaikat berkata, bagimu seperti apa yang kamu doakan untuk saudaramu.” Dalam kesempatan yang lain Rasulullah saw. bersabda: “Doa seorang al-akh bagi saudaranya tanpa sepengetahuan dirinya tidak tertolak.”
- Hendaknya ketika tidur dalam kondisi dzikir, kemudian ketika bangun malam berdoa. Dari Muadz bin Jabal dari Nabi saw. bersabda: “Tiada seorang muslim yang tidur dalam keadaan dzikir dan bersuci, kemudian ketika ia bangun di tengah malam, ia meminta kepada Allah suatu kebaikan dunia dan akhirat, kecuali Allah pasti mengabulkannya.”

3. BERDOA MENGHADAP KIBLAT DAN MENGANGKAT TANGAN

Dari Salman Al-Farisi berkata, Rasulullah saw. bersabda: “Sesungguhnya Allah Maha Hidup lagi Maha Pemurah. Dia malu jika ada seseorang yang mengangkat kedua tangannya berdoa kepada-Nya, Dia tidak menerima doanya, nol tanpa hasil.”

4. DENGAN SUARA SEDIH, TDK KERAS & TDK TERLALU PELAN

Rasulullah saw. bersabda: “Wahai manusia, sesungguhnya Dzat yang kalian berdoa kepada-Nya tidak tuli dan juga tidak tidak ada / gaib.”

5. TIDAK MELAMPAUI BATAS DALAM BERDOA

Allah swt. berfirman: “Berdoalah kepada Tuhan kalian dengan penuh rendah diri dan takut (tidak dikabulkan). Sesungguhnya Dia tidak menyukai orang yang melampaui batas.” Al-A’raf:55. Contoh melampai batas dalam berdoa adalah minta disegerakan adzab, atau doa dalam hal dosa dan memutus silaturahim dll.

6. RENDAH DIRI DAN KHUSYU

Allah swt. berfirman: “Berdoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.” Al-Araf:55. Allah swt. berfirman dalam surat Al-Anbiya’:90:
“Maka Kami memperkenankan doanya, dan Kami anugerahkan kepadanya Yahya dan Kami jadikan isterinya dapat mengandung. Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang selalu bersegera dalam (mengerjakan) perbuatan-perbuatan yang baik dan mereka berdoa kepada Kami dengan harap dan cemas. Dan mereka adalah orang-orang yang khusyu’ kepada Kami.”

7. SADAR KETIKA BERDOA, YAKIN AKAN DIKABULKAN DAN BENAR DALAM PENGHARAPAN

Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah saw. bersabda: “Berdoalah kepada Allah, sedangkan kalian yakin akan dikabulkan doa kalian. Ketahuilah bahwa Allah tidak mengabulkan doa dari hati yang lalai.” Imam Ahmad
Rasulullah saw. juga bersabda: “Jika salah satu di antara kalian berdoa, maka jangan berkata: “Ya Allah ampuni saya jika Engkau berkenan. Akan tetapi hendaknya bersungguh-sungguh dalam meminta, dan menunjukkan kebutuhan.”
Sufyan bin ‘Uyainah berkata: “Janganlah salah seorang dari kalian menahan doa apa yang diketahui oleh hatinya (dikabulkan), karena Allah swt. mengabulkan doa makhluk terkutuk, iblis laknatullah alaih. Allah swt. berfirman: “Berkata iblis: “Ya Tuhanku, (kalau begitu) maka beri tangguhlah kepadaku sampai hari (manusia) dibangkitkan. Allah berfirman: “(Kalau begitu) maka sesungguhnya kamu termasuk orang-orang yang diberi tangguh.” Al-Hijr:36-37



8. HENDAKNYA KETIKA BERDOA DENGAN BERSUNGGUH-SUNGGUH, MENGANGGAP BESAR APA YG DI DOAKAN DAN DIULANG 3X

Ibnu Mas’ud bekata: “Adalah Rasulullah saw. jika berdoa, berdoa tiga kali. Dan ketika meminta, meminta tiga kali. Rasulullah saw. bersabda: “Jika salah satu di antara kalian meminta, maka perbanyaklah atau ulangilah, karena ia sedang meminta kepada Tuhannya.”

9. HENDAKNYA KETIKA BERDOA DIMULAI DENGAN DZIKIR KPD ALLAH DAN MEMUJINYA & AGAR MENGAKHIRINYA DGN SHALAWAT ATAS NABI SAW

10. TAUBAT & MENGEMBALIKAN HAK ORANG YG DIZHALIMI, MENGHADAP ALLAH DENGAN RINGAN

Dari Umar bin Khattab ra. berkata: “Sesungguhnya saya tidak memikul beban ijabah, akan tetapi memikul doa, maka ketika saya telah berupaya dalam doa, maka ijabah atau dikabulkan akan bersamanya.”

Ia melanjutkan: “Dengan sikap hati-hati dari apa yang diharamkan Allah swt. Allah akan mengabulkan doa dan tasbih.”

Dari Abdullah bin Mas’ud ra berkata: “Sesungguhnya Allah tidak akan mengabulkan kecuali orang yang sadar dalam berdoa. Sesungguhnya Allah tidak mengabulkan dari orang yang mendengar, melihat, main-main, sendau-gurau, kecuali orang yang berdoa dengan penuh keyakinan dan kemantapan hati.”

Dari Abu Darda’ berkata: “Mintalah kepada Allah pada hari di mana kamu merasa senang. Karena boleh jadi Allah mengabulkan permintaanmu di saat susah.” Dia juga berkata: “Bersungguhlah dalam berdoa, karena siapa yang memperbanyak mengetok pintu, ia yang akan masuk.”

Dari Hudzaifah berkata: “Akan datang suatu zaman, tidak akan selamat pada zaman itu, kecuali orang yang berdoa dengan  doa seperti orang yang akan tenggelam.”



Sumber:myislam


Friday, 4 December 2015

Si anak Teruja tengok Unta!

Muzium Negeri Kelantan ada mengadakan pameran semasa cuti sekolah..dan difahamkan ada unta di sana...itu yang membuatkan saya terpanggil untuk memperkenalkan unta kepadanya...saya tau nak tengok unta ni bukan senang...nak kena pergi ke padang pasir dulu baru boleh tengok...jadi sempena cuti sekolah ni bolehla bawa dia ke sana....sekurangnya dapatla si anak tengok dengan kaca mata ni bagaimana rupa seekor unta...satu pembelajaran yang sangat bagus..


Bergambar di hadapan unta...sukanya dia





- Aktiviti di musim cuti sekolah -


Semoga Bermanfaat


7 Fungsi Utama Ramuan dalam kolagen Shaklee

Shaklee memang menggunakan bahan semulajadi...tiada bahan kimia yang dicampuradukkan...meh kita tengok apa ramuan kolagen yang menjadikan kulit lebih gebu, anjal, dan berseri??




1 - Kolagen dari sisik Ikan Merah



Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.






2 - Ekstrak biji Camellia japonica



Biji Camellia japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan
isoflavon, anti oksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.



Ekstrak biji Camellia japonica sebagai pelembab kulit yang hebat





3 - Ekstrak Pfaffia


Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camillia japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa  mengikut amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

Ekstrak Pfaffia




4 - Elastin Dari Kolagen Ikan




Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

Elastin dari Kolagen Ikan



5 - Vitamin C dan Vitamin B


        Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

        Vitamin B turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.



6 - Ekstrak Kekerang



 Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang


Ekstrak Kekerang


 membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan              ketidakselesaan mata.


        

7 - Lactobacillus acidophilus




Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.




Ramuan-ramuan inilah yang menjadikan kulit lebih elastik dan memperlahankan keduta-kedutan yang akan muncul di wajah. 



Semoga bermanfaat



farwizah darwisha
Pengedar Shaklee Pasir Mas
0199027834
"Shaklee PilihanKu"



Thursday, 3 December 2015

Testimoni Collagen Powder Shaklee

Siapa kata ambik Kolagen tiada kesan??


Alahai, jom bukak mata tengok testimoni pengguna yang menggunakan kolagen shaklee ni...saya sendiri juga menggunakan kolagen shaklee...kesan apabila saya mengambil kolagen shaklee adalah saya rasa tekstur kulit muka saya lebih sekata....liang-liang pori mengecil...dan kulit wajah senang buh bedak...tak payahla nak make up tebal-tebal....takdelah bedak bertompak-tompak...

Jom cuci mata tengok testimoni

Perbezaan yang ketara selepas 7 paket kolagen shaklee

Hanya 2 minggu sahaja Kolagen Terbukti Berkesan

Tekstur Kulit Lebih Cantik

Liang-liang Pori Mengecil di Wajah











Anda teruja?


Apa tunggu lagi? Dapatkan promosi collagen powder sekarang juga..

Pm saya di no 0199027834

Farwizah Darwisha


10 Sebab Anda Perlu Miliki Collagen Powder Shaklee

Disember adalah bulan terakhir untuk tahun 2015, pelbagai karenah, dugaan telah kita tempuhi sepanjang tahun. Usia juga semakin hari semakin dimamah usia.....adakah kita sentiasa menjaga penampilan kita? Diusia mudalah kita perlu menjaga kulit wajah kita agar kita tidak kehilangan kolagen....kebanyakkan apabila berumur, dipipi atau diwajah akan muncul pigmentasi akibat dari tabiat kita yang tidak pernah menjaga penampilan wajah kita.



Jom kita semak, adakah anda terdiri dari?

1. Mereka yang ada garis-garis kedutan di muka?


2. Mereka yang ada lingkaran hitam bawah mata?



3. Mereka yang ada kesan bengkak bawah mata?



4. Mereka yang risau masalah jeragat, bintik hitam di muka?



5. Mereka yang mengalami kabur penglihatan?



6. Mereka yang gusinya senang berdarah sewaktu memberus gigi?



7. Mereka yang mempunyai rambut kering dan bercabang di hujung?



8.  Mereka yang mahu payudara dan punggung kembali anjal secara semulajadi?



9.  Mereka yang mengadu kerap sakit belakang & sakit sendi?



10. Mereka yang mempunyai kulit kering dan tumit merekah?




Jika YA, maka anda perlu selesaikan masalah anda dengan Shaklee Collagen Powder


✔Apa istimewanya collagen Shaklee ni?


Shaklee collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


✔Tugas collagen Shaklee terhadap tubuh badan manusia:



✏ ANTI PENUAAN – mengurangkan liang pori-pori (pori-pori terbuka), kedutan dan garis halus.
✏ MENGHIDRATKAN – Melembapkan kulit
✏ MENGEMBALIKAN KEANJALAN KULIT – Menjadikan kulir anjal, lembut dan tegang
✏ MELICINKAN – Tingkatkan kelicinan kulit
✏ MENYUBURKAN – Menyuburkan rambut dan kuku yang sihat
✏ MENCERAH – Mengurangkan pigmentasi, jerawat dan kulit tak sekata
✏ MENEGANG – Membantu menegang dan menganjalkan payudara

✔Macamana bentuknya? 

Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. 1 kotak mengandungi 15 sachet.

✔Tahan berapa lama?

Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sacet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15hari. Walaubagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan). 

✔Berapa harganya?

Retail price RM?. PM saya sekarang untuk mendapatkannya. Harganya berpatutan dengan kualiti yang dijaga serta proses penghasilan collagen ini. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi.
Jimat 20% daripada harga runcit dengan mendaftar sebagai ahli/pengedar sah Shaklee. 





Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. 
Sekiranya anda berada di sekitar Pasir Mas, saya merupakan pengedar sah Shaklee sekitar Pasir Mas Kelantan.


0199027834


"Shaklee Dihatiku"

Wednesday, 2 December 2015

Lecithin Lancarkan Pengaliran Susu Ibu

Duktus Tersumbat


Duktus tersumbat adalah masalah dalam golongan ibu menyusu. Ini terjadi apabila si ibu lambat menyusukan anak, ataupun terlalu bengkak susu tapi tidak menyusu atau tidak mengepam dengan mengosongkan payudara sewajarnya. Jom kita tengok apa punca duktus tersumbat?



Duktus Tersumbat

Terdapat 2 jenis duktus tersumbat. 


Jika anda mengalami benjolan bengkak di buah dada anda yang berasa sakit, lazimya disertai radang kemerahan yang bertompok pada kulit berdekatan benjol itu, ini dikatakan "duktus susu tersumbat". 


Malah, duktus ini sebenarnya tidak tersumbat tetapi tisu di sekitar duktus susu itu radang dan menekan duktus tersebut. Duktus tersumbat sebenarnya adalah masitis di peringkat awal. 

Duktus yang betul-betul tersumbat jarang berlaku dan selalunya berlaku dalam beberapa minggu atau bulan selepas ibu mula menyusukan. Biasanya benjolan itu sakit dan kadang-kala terdapat juga tompok merah. 

Sesetengah wanita akan mengesan satu tompok putih kecil pada hujung puting mereka, iaitu tanda saluran tersumbat dan sel kulit tumbuh di atasnya. Ini sebenarnya ialah lecur yang mudah dirawat. Jika anda menghidapinya, anda boleh merawatnya dengan mencucuk hujungnya dengan jarum yang steril. Lakukan ini selepas bayi anda telah menyusu iaitu apabila kulit anda lebih lembut. 




Punca Duktus Tersumbat


"Duktus tersumbat" (deskripsi yang lebih tepat ialah radang duktus) selalunya disebabkan oleh buah dada yang tidak "diperah" dengan efektif oleh bayi semasa dia menyusu.

 Jika buah dada tidak disalirkan dengan betul, susu akan terus "mengundur" disebabkan penhasilan lebih cepat daripada saliran. Susu ini akan dipaksa mengalir ke tisu sekitar yang akan menyebabkan keradangan, tisu jadi merah, panas dan sakit. 


Perasaan seakan-akan selesema mungkin mengiringi masitis dan ianya bukanlah tanda jangkitan (walaupun mastitis boleh menjadi jangkitan, selalunya ia adalah keradangan). 


Perasaan seakan-akan selesema ini adalah tanda bahawa badan anda menyangkakan susu itu sebagai protin asing dan sistem imuniti anda bertindak melawannya. 



Sumber:babycenter


Cara Atasinya:


Pengambilan Lecithin


Testimoninya:







Semoga Bermanfaat




Farwizah Darwisha
0199027834

Peranan Lechitin Buat Ibu Menyusu

Ada yang bercerita apabila mereka mendapati badan makin mengembang akibat dari pengambilan makanan yang tidak seimbang. Namun bagi yang menyusu badan, tahukah anda, kebaikan Lecithin kepada ibu yang menyusu?

* Ia membantu mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat.






* Ia membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu.



Bakar Lemak Berlebihan Bagi Ibu Menyusu

* Ia membantu ibu mengatasi masalah lupa atau "short memory" yang biasa dilalui selepas melahirkan.



Ibu seorang Pelupa selepas Melahirkan Anak

* Ia membantu menyalurkan inositol dan kolin di dalam susuibu untuk perkembangan otak bayi.



Anak Lebih Pintar



Semoga Bermanfaat



Farwizah Darwisha
0199027834


Promosi Lechitin, Shaklee Collagen Powder, Vitalea Children December 2015

Bulan ni ada 3 produk istimewa shaklee dengan harga promosi...lebih jimat...lebih murah...


Lechitin - Beli 6 Percuma 1
Kolagen - Beli 6 Percuma 1
Vitalea Kanak-Kanak- Beli 3 Percuma 1
Lecithin - Beli 2 @5% diskaun
Kolagen - Beli 2 @5% diskaun


Semua ini hanya SAH  di bulan DECEMBER sahaja




Anda mahu order?

Hubungi saya:

Farwizah Darwisha
0199027834
farwizahdarwisha@yahoo.com

Friday, 27 November 2015

Cara Memperkenalkan Telur Kepada Bayi di Usia 10 Bulan

 Rupanya ada cara tersendiri untuk memperkenalkan telur kepada bayi usia 10 bulan....dipetik dari blog Qasehnya Rania...

Saya kongsikan caranya di sini


PASTIKAN

 telur betul-betul masak

telur direbus kendian dicampur dalam puri atau bubur nasi/ nasi



CARA-CARANYA:

Minggu pertama – 1 SUDU BESAR kuning telur sahaja

Minggu kedua – 2 kali seminggu jumlah yang sama (1 SUDU BESAR kuning telur sahaja)

Minggu ketiga – 1 BIJI telur kuning sahaja

Minggu keempat – 2 kali seminggu jumlah yang sama (1 BIJI kuning telur sahaja)

Minggu kelima – 1 BIJI telur kuning sahaja + 1 SUDU Putih Telur

Minggu keenam – 2 kali seminggu jumlah yang sama (1 BIJI telur kuning sahaja + 1 SUDU Putih Telur)

Minggu ketujuh – 1 BIJI telur sepenuhnya

Minggu kelapan – 2 kali seminggu jumlah yang sama ( 1 BIJI TELUR sepenuhnya)

Minggu ke sembilan dan seterusnya boleh bagi (1 BIJI TELUR ) tidak lebih dari 3x seminggu



Semoga simanja membesar dengan jayanya...



Farwizah Darwisha
0199027834
Shaklee Pasir Mas

Tuesday, 24 November 2015

8 fungsi utama Nutriferon Membantu Ketika Anak Demam

Nutriferon ni memang menjadi pilihan saya..terutama apabila anak demam. Anak saya memang susah nak makan ubat, jadi kalau shaklee ni memang pilihan yang tepat untuknya...alhamdulillah, demam cepat kebah...jom kita tengok fungsi nutriferon ;-

1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3hari - ia adalah satu-satunya interferon  semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk  merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi  pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.


2. Melawan kanser & tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang  merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser.  Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.

3. Melindungi dari influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.

5. Melambatkan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit2 hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

7. Mempertingkatkan Menopous - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

8. Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala
 yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.



Mahu Maklumat Lanjut;

Pm saya:

Farwizah Darwisha
0199027834

Monday, 23 November 2015

9 Bahan Semulajadi dalam Herblax

Hanya bahan semulajadi sahaja dalam herblax ye...9 bahan ni dapat membantu mereka yang mengalami masalah PENGHADAMAN, Sembelit, susah nak membuang, kadang tu ada yang mengalami masalah membuang yang mana seminggu tak membuang...rasa-rasa camna keadaannya..mesti terseksa kan?? Nak sangat membuang...tapi tak dapat...sedih kan?? Jadi kepada mereka yang mengalami masalah sebegini, elokla ambik herblax...pembuangan yang sangat melawaskan...semua kasi buang...

Jom kita kaji apa yang ada dalam herblax ni..setiap herba tu ada khasiat yang mampu menjalankan tanggungjawab terhadap tugasnya yang tersendiri...

1. Senna Leaves - Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi, dan mengurangkan penyerapan lemak.


2. Buckthorn Bark - Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.


3.Licorice Root - Membantu proses detoksifikasi.


4.Fennel Seeds - Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan, berkesan untuk masalah sembelit, dan kembung perut atau usus.

5.Anise Seeds - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.


6.Rhubarb Root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik.


7.Blue Malva Flower - Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.


8.Culver's Root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.


9.Alfalfa Leaves - Membersihkan usus, darah, dan hati.






Lagi pun herblax ni ada kajian yang tersendiri ye...9 bahan yang ada dalam herblax ni pun para saintis dah buat kajian dah...



Semoga Bermanfaat;
Farwizah 0199027834

Herblax Melawaskan Perut dan Mengatasi Sembelit


Kod Produk:11007 (120 tablets)

Amalan pemakanan yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada perkumuhan yang lancar. Untuk melegakan masalah sembelit yang berlaku sekali sekala, Herb-Lax adalah pilihan yang paling tepat.



Laksatif yang bertindak lembut untuk digunakan apabila perlu,
Merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh. Daun Senna telah digunakan secara tradisional sejak berkurun lamanya sebagai laksatif semula jadi



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Ada Lebih 8KG Toksin dalam Badan kita


Kulit boleh diumpamakan seperti ‘skrin televisyen’ yang boleh memaparkan apa yang berlaku di dalam tubuh manusia. Jika tubuh tidak sihat ia boleh dilihat daripada kulit yang tidak berseri, pucat, berjerawat dan kusam.

Bukan setakat penyakit, kulit juga menjadi ‘agen’ pemberitahuan sama ada seseorang itu diselubungi perasaan tenang, gembira atau sebaliknya.

Justeru, setiap orang pastinya mahu kelihatan segar, bertenaga, berseri dan mempunyai kulit yang mulus menawan.

Seringkali kita mengutamakan kecantikan dengan memberi penekanan dari luaran. Tidak kira lelaki mahupun wanita, masing-masing sanggup mengeluarkan sejumlah wang untuk membeli set penjagaan kulit, makanan tambahan dan juga vitamin.



Namun, tidak ramai yang terfikir untuk melakukan pembuangan toksin dalam badan.

Jika seseorang yang tidak pernah membuang toksin sejak lahir hingga umurnya mencecah 30 tahun, bermakna sudah macam-macam sisa toksin terkumpul dalam badannya.

Jika sistem semula jadi tubuhnya tidak mampu untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, itulah yang akan menyebabkan kulit seseorang itu kusam, berjerawat dan banyak lagi keburukan lain.

Bertemu dengan Pengurus Produk Juvanex di Cambert (M) Sdn. Bhd., Gracia Ng, menemukan pelbagai skop tentang kebaikan buang toksin dan cara-caranya.

Beliau yang juga seorang ahli farmasi berpengalaman, menerangkan bahawa secara umumnya, jerawat, alahan, selesema, bau badan, mulut bau dan banyak lagi terjadi kerana fungsi pembuangan toksin yang sepatutnya berlaku terjadi sebaliknya.

Jadi, toksin itu tetap keluar namun dalam bentuk cela pada kulit manusia.

Ng menerangkan, simptom di atas hanya yang boleh dilihat di wajah, sedangkan, di dalam organ tubuh yang tidak pernah dibuang toksin akan menyebabkan kesan yang lebih tidak elok.

“Definisi buang toksin atau lebih popular dengan sebutan detox sebenarnya amat berkait rapat dengan sistem pencernaan dan hati manusia.

“Kebanyakan daripada kita menganggap detox ini hanya melibatkan bahagian pencernaan, tetapi amat penting untuk kita mengetahui bahawa organ hati juga memainkan peranan penting dalam pembuangan toksin dari tubuh badan manusia, iaitu menerusi pembuangan air kencing,” jelasnya ketika ditemui di pejabatnya di Glenmarie, Shah Alam, Selangor, baru-baru ini.

Menurut Ng, toksin terdapat hampir di semua organ manusia, di mana sebahagian besarnya terhasil apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya, pemakanan ubat-ubatan kimia, merokok, pengambilan minuman keras dan pemakanan yang tidak seimbang, tidak dapat dikeluarkan dari dalam tubuh.



Justeru, sisa-sisa ini akan terkumpul di mana-mana bahagian dalam organ tubuh manusia.

“Sisa-sisa ini akan terkumpul untuk satu jangka masa dan menghasilkan toksin. Sepatutnya semua sisa-sisa ini dikeluarkan dengan cara semula jadi membabitkan dua organ utama utama iaitu hati dan usus.

“Jadi kalau kita hendak pembersihan yang menyeluruh, dua organ tersebut perlu diberi perhatian kerana ia merupakan organ yang terlibat dalam pembersihan sisa toksin dari dalam badan,” ujar Ng.

Rutin pembuangan air besar terganggu

Antara kaedah penyingkiran toksin secara semula jadi ialah melalui perkumuhan seperti pembuangan air besar yang perlu berlaku sekurang-kurang sekali sehari bagi orang norma.

“Pengalaman saya sebagai seorang ahli farmasi, wanita lebih kerap mengalami masalah pembuangan air besar. Ada kes seorang wanita yang hanya membuang air besar seminggu sekali.

“Sebenarnya masalah ini berkaitan dengan corak pemakanan yang tidak betul seperti kurang mengambil makanan berserat dan minum air masak, kurang bersenam serta pengambilan ubat termasuk ubat untuk kurus.

“Sebenarnya, sebarang pengambilan ubat untuk kurus yang melawaskan pembuangan air besar akan menyebabkan gangguan pada rutin pembuangan air lebih-lebih lagi apabila mereka menghentikan pengambilan tersebut. Mereka ini akan terdedah kepada penyakit sembelit,” cerita Ng berdasarkan pengalamannya.

Jelasnya, proses membuang air besar yang normal dan baik untuk seseorang ialah sekali sehari. Tapi jika seseorang tidak membuang air dengan kadar yang sepatutnya, kemungkinan besar, najis yang berada di dalam usus akan menjadi hitam dan melekat pada dinding usus seterusnya menjadi toksin dalam tubuh.

“Selalunya seseorang hanya akan mengambil tindakan sekiranya sesuatu penyakit telah berlaku. Seperti yang kita ketahui, banyak penyakit bermula daripada usus, sebab organ tersebut menjadi tempat pengumpulan toksin.

“Jika ia tidak dikeluarkan maka toksin itu diserap semula dalam badan,” katanya.

Justeru, apabila tubuh tidak pernah melakukan proses detox atau nyah toksin sejak lahir, biasanya tubuh akan menghantar ‘tanda’. Sakit kepala adalah salah satu daripada tanda toksin yang banyak dalam badan,” jelas Ng.



Tanda-tanda seseorang itu Banyak Tokdin



Menurut Gracia, seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.

Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.

“Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

“Detox umpama ‘agen’ pencuci yang ‘mengikis’ dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.”

Toksin berlebihan mempengaruhi emosi

Ng yang turut membuat pemerhatian mendalam tentang proses nyah toksin mendapati, terdapat kajian yang menunjukkan bahawa jika seseorang mengalami toksin berlebihan dalam badan ia bukan hanya melibatkan fungsi anatomi tubuh tetapi emosi juga.

“Kita mungkin pernah terserempak atau melihat seseorang yang terlalu curiga dengan kebersihan. Contohnya, jika individu tersebut telah membasuh tangan, kemudian dia tersentuh sesuatu yang kita nampak bersih tapi tidak padanya dan dia cepat-cepat mencuci semula tangannya.

“Ini adalah salah satu simptom yang mengaitkan dengan toksin berlebihan dalam tubuh individu tersebut.

“Selain itu, individu yang kerap marah-marah, emosional dan sering tidak tenang, antara lain juga disebabkan oleh kandungan toksin yang berlebihan dalam tubuh.

“ Ini kerana lymphatic system (sistem limfa) jika tidak berfungsi sepatutnya menjadikan seseorang tidak boleh duduk diam, degil, tidak yakin dengan kebersihan dan kelam kabut,” katanya.

Buang toksin tidak sesuai untuk ibu mengandung

Ibu mengandung atau yang sedang menyusukan bayi tidak dicadangkan membuang toksin, tetapi bagi ibu yang sedang merancang untuk hamil boleh mengamalkan detox sambil mengambil ubat seperti asid folik untuk perkembangan janin.

Selain itu, membuang toksin menyediakan tubuh badan yang lebih bersih untuk bakal ibu mengandung kelak.

“Selepas bersalin dan menyusukan anak adalah disarankan untuk seseorang ibu itu melakukan detox untuk mengembalikan kesegaran serta susuk tubuh yang lebih segar dan menawan,” ujar Ng.

Cara ekstrem buang toksin

Menurut Ng, antara cara lain yang popular digunakan untuk membuang toksin ialah diet jus dan diet air. Tetapi ada juga yang memilih cara yang lebih ekstrem iaitu melalui proses yang dinamakan colonic irrigation atau mencuci usus.

Cara ini dibuat dengan memasukkan tiub ke dalam usus dan menyedut kotoran yang ada di dalamnya.

“Cara ini agak mahal dan hanya boleh dilakukan oleh pengamal perubatan yang diiktiraf,” ujarnya sebelum mengakhiri perbualan.

Antara cara lain yang boleh nyahtoksin adalah dengan pengambilan HERBLAX



Sumber : utusan melayu


Ketahui caranya;

Pm saya 0199027834
Farwizahdarwisha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design