Sunday 2 February 2014

Vitalea promosi di bulan februari

vitaleadewasa
Fungsi Utama Iron (zat besi) - Untuk darah yang sihat
MAKLUMAT PENTING
· Lebih daripada 200 billion sel darah merah di hasilkan setiap hari
· Setiap saat 2.5 juta sel DARAH BARU di keluarkan ke dalam sistem darah
· Iron menjadi sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksgen ke tisu dan sel.
TANDA-TANDA KEKURANGAN IRON
· Pucat, tercunggap-cunggap
· Keletihan & kelesuan luar biasa
· Pergerakan yang perlahan
· Anemia ( Penyakit Kurang Darah)
- masalah sembelit
- tidak bermaya
- kuku pecah (retak)
berat bayi tidak naik walau menyusu susu ibu
SIAPA YANG PERLUKAN IRON
· Wanita — mengandung, menyusu, yang belum menopaus
· Bayi, kanak-kanak, remaja ( gemarkan makanan ringan)
· Mereka yang suka gunakan ubat-ubatan ( pendarahan usus ) contoh asprin
· Penderma darah
· Semua orang
FUNGSI LAIN
· Bantu tukar beta carotene vitamin A
· Bantu buat kolagen ( pelekat/simen pada sel )
· Bantu pengeluaran antibodi
· Bantu buang lemak dalam darah
· Bantu pembuangan toksin dalam hati
BERAPA BANYAK IRON
· 18 –mg @hari
· Kita hanya mendapat 9-mg @ hari
· Problem terbesar adalah iron susah di serap daripada makanan. Hanya 10% iron yang dapat daripada makanan.
· Jika banyak minuman kopi, tea, dan minuman bergas penyerapan juga susah kerana ia menghalang penyerapan
PERBEZAAN SHAKLEE
· Iron + C Kejayaan Shaklee dalam pemakanan tambahan.
· Perbezaan Shaklee ada tambahan vitamin C
· Vitamin C membantu iron diserap dengan lebih baik
Soalan:

JAWAPAN : Pengambilan Vitalea Shaklee (multivitamin lengkap zat besi) amat membantu. Berikut kata Mommy Icha dalam entry di blognya mengenai kepentingan zat besi dan pengalamannya mengambil supplemen Shaklee:
“…Semasa mengandungkan Icha, anak pertama, Hb saya paling tinggi pun 12 sahaja. Tetapi, selepas lebih setahun mengamalkan suplemen Shaklee secara teratur, Hb saya 13++, dan saya bukan setakat hamil, malah masih menyusukan Icha!
dan ini lagi pengalaman beliau yg sedang hamilkan adik Icha
“……Berat terakhir saya sebelum lahirkan Icha ialah 52 kg. Lepas bersalin aje, terus jadi 45 kg balik. Hehe. Yelah .. berat Icha je dah dekat 4 kg. Plus berat uri dia yang besar. Air ketuban lagi. Memang berat saya sebenarnya tak bertambah mana pun.Now ni, mengandungkan adik si Icha. Pun nampak ada tanda-tanda macam tu. Lagi-lagi kali ni saya masih breastfeed si Icha dan saya berpuasa pula tahun ni. Risau tau ... tapi, sebab semalam masa scan baby nampak baby bersaiz sepadan usia dan aktif aje. Hilang risau saya.Kali ini saya berazam mahu makan suplemen Shaklee secara konsisten. Untuk kesihatan saya dan baby. Untuk tenaga saya dan baby. Kali ni juga saya akan sungguh-sungguh berlatih lahirkan baby. Taknak dah vacuum. InshaALLAH. Saya akan cuba….”
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

credit : mamafaiz

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design