Sunday 2 February 2014

Pening, Mudah pitam, Hb rendah?

Assalamualaikum…
Sempena bulan promosi Vitalea ni, meh kita tengok apa kebaikan yang kita dapat bila ambik supplemment ni…
ni sharing dari blog Simply4mama…sharing dar Dilla
“Bulan lepas (November), saya mc sampai 2 hari…dua-dua hari berlaku kejadian yang sama..Waktu pagi, memang tak larat untuk bangun..apatah lagi nak pergi ke tempat kerja…kepala pening sangat..Bila pergi klinik, tekanan darah saya agak rendah, 90/60..bila tengok tapak tangan pun pucat lesi sangat. Doktor kata tekanan darah rendah dan mungkin anemia sebab pucat sangat..Doktor minta saya makan makanan laut yang boleh tambah darah macam kerang, hati dan organ dalamanlain.Saya termenung sekejap.Saya memang sudah lama melatih diri untuk elakkan memakan organ dalaman seperti yang diajar Rasulullah SAW.

Jadi macam mana nak tambah darah ni? ..

Saya terus contact kak lina, dan ceritakan masalah saya ni…Kak lina suggest saya ambil 2 bj vitalea Shaklee…Vitalea! Jujurnya, saya selalu miss makan Vitalea ni..maklumlah, rasa mcm dah ambilVitamin C dan B Complex macam dah cukup, tapi rupenya tak..

Kenapa  vitalea?
vitaleadewasa
Merupakan produk pertama daripada Dr.Forest C Shaklee yang merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki.
Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Merupakan “killer product” of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.
Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.
Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitaminserta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.
Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.
Maklumat Lanjut hubungi:
Shaklee independent distributor
ID: 867122
0199027834
Farwizah Darwisha
https://www.facebook.com/midlovemy

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design