Sunday 4 December 2011

Testimoni pengguna shaklee: Drp x tau apa akhirnya jatuh cinta

Ini adalah kisah seorang pengguna shaklee dari Kota Bharu yg berhijrah ke Bintulu...
Daripada x tau apa apa dah jatuh cinta dengan shaklee...Begitu besar pengorbanan seorang suami...syukur sangat2 kalau dapat suami cam husband kak Hafsah ni...


Petikan asal : MamaFaiz


Ramai yang telah jatuh hati dengan supplemen Shaklee sejak kali pertama mencubanya... Buktinya? .. Buktinya ramai customer yang repeat order dari saya.. (Kalau tak suka, takkanlah ulang order lagi dan lagi dan lagi dan lagi... hehe..) .. dan bukan tu sahaja.. tu tak termasuk customer baru2 yg hari2 demand nak beli supplemen... sbb teruja dgn testimoni rakan2 atau sedara2... Bukti lain?..Hmm.. testimoni yg best2 yang berderet2 ni..yang belum sempat sy kongsikan di blog.. kalau nak dikongsikan di sini.. mmg tak habis cerita.. testimoni di Hp, FB, emel.. bla bla bla.. tapi takkan lah hari2 saya nak cerita testimoni org je kat blog saya ni.. sy pun letih nak baca... hehe...

Tapi hari ni kita baca testimoni je lah yer.. sebab saya busy nak mengarang...lgpun sekarang sy dah ada kerja part time..lallallaaala.. Harini kisah si Hafsah..beliau ni junior saya ketika di UTP dulu..tapi sekarang je baru kenal... beliau asal dari KB... tapi sekarang diam di Bintulu, ikut suami bertugas di sana... Yang saya suke kisah dia ni... daripada tak tahu ape2 ttg Shaklee.. daripada beli dgn harapan utk tambah susu ibu dan sekarang jd peminat fanatik dgn produk2 Shaklee..... sy faham rasa teruja beliau.. sbb hanya jauhari mengenal manikam.. hehe.. hanya yg dah rasa best akan faham perasaaan kami.. cewah.. Dah dah.. meh baca..ni sy petik dari 
blog beliau disini



"Hari ni saya nak amek sedikit masa bercerita pengalaman saya bersama Shaklee juga. Orang yang menjual Shaklee, semestinya dah merasainya kan...Saya mengenali Shaklee dah lama. Abah saya memang mengambil Shaklee sejak dulu lagi..mungkin sejak saya di sekolah atau di universiti. Cuma saya yang tak ambil kisah sangat apa yang Abah makan... hehe
Mula betul-betul mengambil vitamin Shaklee selepas bersalin.. Awal-awal susuibu xbanyak.. Saya sangat stress.. mak pula xsanggup nak dengar baby nangis2.. suruh saya bagi FM kat baby.. stress sangat, menangis2 sy tak nk bg FM..memang fight nak bagi susuibu jugak.Husband terus keluar, gi Shaklee Branch Kota Bharu, siap bawak majalah Pa Ma lagi.. sebab kami dah pernah tengok iklan Shaklee boleh jadi milk booster dalam majalah tu. Tunjuk kat orang shaklee branch tu, nak vitamin sama macam dalam Pa Ma tu..hehe..walaupun xde knowledge pasal Shaklee lagi masa tu.So orang kt Shaklee branch tu, bagi vitalea, vitamin C, B complex dan Alfalfa.. dan dia suggest amek ESP sekali. Husband pun bawak la balik semua..terharu jugak husband saya buat macam tu..berhabis terus sekali dlm RM400++ semata-mata nk fight untuk fully breastfeeding... hehe, itulah cerita permulaannya!!
Masa amek shaklee tu, xde pun orang guide camne pengambilan vitamin Shaklee ni.. So saya amek betul2 ikut botol.. (sekarang baru tahu yang kt botol tu maximum pengambilan). Saya amek terus 10bijik Alfalfa sekali makan, bersama vitamin-vitamin yang lain...adoiii.. mmg xada knowledge betul pasal vitamin.. hehe. So apa jadi malamnya.. Saya mengalami bengkak susu yang sangat teruk, hingga sakit nak tidur, nak buat apa2 pun sakit... Adoiii... Terpaksa berhenti sekejap, sebab bengkaknye berhari-hari. Tu la, amek vitamin buta-buta. xtau kalo amek vitamin banyak, kene minum air masak banyak..hehe
Tapi ESP memang tak tinggal.. Sejak beli sampai ke hari ni, memang ESP wajib amek setiap pagi untuk breakfast. badan memang rasa sangat bertenaga. Yang best, setiap orang yang datang nk melawat baby mesti cakap, kenapa saya tak nampak macam baru lepas bersalin? nampak cergas, muka merah2 xpucat.. Siap saya yang gi sambut, tunggu kat tangga orang-orang yang datang melawat.. hehe.. Ada yang tanya, "sapa yang bersalin ni sebenarnya?".. kadang-kadang, saya jugaklah tolong buat air dan goreng kuih untuk yang datang melawat, walaupun lepas bersalin.. haha. kene marah sebab terlebih cergas!!!
Kalau orang tanya apa vitamin Shaklee FAVOURITE saya, saya akan cakap ESP dan B complex. Even semasa puasa pun xrasa penat sampai ke petang bila amek vitamin Shaklee ni. Buat macam-macam kerja kt rumah, basuh baju, jemur baju, menyapu, masak, jaga baby dan lain2 sampai tengah malam pun masih cergas. tambah lagi sekarang dah jadi pengedar Shaklee pulak.. masa lagi macam tak cukup, nak buat macam2..eheh ;p Stress pun xde...sbb B complex ade ;) Selain tu semestinya Alfalfa la, sebab susu memang sangat meriah. Smpai baby tersedak-sedak minum. Tapi makan vitamin bukan semata-semata sebagai milk booster kan, yg penting sbb nak sihat n nk bg nutrisi yang terbaik kat baby melalui susuibu..
Sekarang moto saya Shaklee-kan rumah saya.. saya dah cuba set breatfeeding, ESP, pencuci muka Nutriwhite, Shampu Prosante dan Basic H.. Coming adalah Ostematrix, Nutriferon, dan tambahan produk penjagaan rambut.. ehehe.. Semua pun best!!!! Tak abes kalo nak cerita semua tentang produk shaklee yang semuanya saya sangat suka... ;)Sebab tu lah saya menjadi pengedar Shaklee.. sebab saya dah merasai keberkesananya, dan nak berkongsi dengan anda semua kebaikannya. Kalau saya pun tak cuba dan tak yakin, macam mana nk jual kat orang lain kan??? ;) ;) ;)"
UNTUK MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI
Tel  : 0199027834
FB   : M.I.D Love
http ://www.farwizahmidlove.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design